Vali Barbulescu, a fashion eye

Ce a cules Vali, fotograful de moda, din aceasta calatorie prin backstage-urile internationale? Cadre deosebite, povesti inedite si mai ales atentia presei straine, care iubeste vibe-ul si viziunea sa unica.

Tocmai cand credeam ca a facut toate alege­rile posibile in zona profesionala, Vali Barbulescu face urmatorul pas catre un nou dream job. Colaboreaza cu doua agentii importante din Milano si Paris si are placerea de a fotografia vedete, modele, designeri si oameni cu un cuvant de spus in zona modei inter­nationale, la Saptamanile de Moda.

– Cum ai ajuns sa fii fotograf la Fashion Weeks? Povesteste-mi despre prima experienta de acest gen.

– Am descope­rit pasiunea pentru fotografia de backstage in Romania. Acum vreo trei ani m-a invitat Alin Galatescu sa fotografiez ce vreau la o editie Avanpremiere Fest. Dupa ce a vazut cadrele, mi-a sugerat foarte convinga-tor sa fac asta la nivel international. Mi-a zis ca am un ochi special pen­tru acele momente spectaculoase din culisele unui show de moda. Asta m-a motivat si astfel am continuat cu marile capitale ale modei: Milano, Paris, Londra, New York.

Imi aduc aminte cu mare bucurie prima intrare la un show mare in Milano. M-am imprietenit in douaminute (era afara la o tigara) cu Daiane Conterato, un model brazilian de top si ea m-a bagat in backstage la show-ul Missoni. Am intrat cu ea de mana, prezentandu-ma drep iubitul ei. Ajuns acolo, am inceput sa trag atat de focusat, incat am plecat dupa jumatate de ora cu un edit pe care in mod nor­mal l-as fi tras in trei ore. Cu Daiane am ramas prieten foarte bun si ne revedem cu mare drag la fiecare FW.

– In studio, cu un model si o echipa alaturi, o sedinta foto decurge altfel. Ai fost nevoit sa-ti schimbi in vreun fel stilul, abordarea, rutina?

– Evident, in studio este alt vibe. Mie imi place la orice shooting, indiferent cat de complex este, sa fie o atmosferarelaxata. Sa fie fun! Toata lumeatrebuie sa stie exact ce are de facut si, cum lucrez mereu doar cu profesionisti, lucrurile ies impe­cabil. Nu e vorba de vreo rutină. Fiecare shooting are specificul sau si rezultate aferente. E foarte dragut ca in studio pot fi si DJ… Am mereu pregatite niste playlisturi bune si asta ajuta evident la mood.

 

– Inainte de show-uri, primesti vreo informatie despre ce ur­meaza sa fotografiezi? Cum te influenteaza elementul-surpriza?

– Lucrez cu doua agentii. Una din Milano si alta din Paris. Ambele au criterii stricte despre estetica fotografiilor cerute. De multe ori, atunci cand trag pen­tru client, stiu dinainte cum anume vor arata imaginile finale. Stiu ce se vrea. Sunt putine grade de libertate pentru viziunea personala. Dar de fiecare data imi fac timp si pentru acele imagini din portofoliul meu. Si acolo las elementul-surpriză sa se manifeste.

– Cum este sa fii “omul invizibil” in backstage, care se strecoara printre vedete, makeup artisti, coafori, designeri pentru a capta cel mai bun cadru?

– Nu trebuie neaparat sa fii invizibil. Este sine qua non insa sa fii profesionist si res­pectuos. Faptul ca stai la un metru de top modele care se schimba si astfel sunt expuse iti cere un respect anume. Noi nu suntem acolo sa le prindem dezbracate sau in ipostaze jenante. De obicei, la show-urile mari sunt relativ putini fotografi acceptati in backstage si increderea este un factor cheie. Imi amintesc ca in Paris, intr-o dimineata, a aparut Kendall Jenner nemachiata si asistentul ei a rugat toti fotografii sa nu o fotografieze pana nu isi termina machiajul. Si culmea, cu totii am respectat natural acest lucru. E fascinant intr-adevar sa fii atat de aproape de top modele sau designeri si tocmai asta ma motiveaza. Nu vi­sam sa ajung sa o fotografiez vreodata pe Naomi Campbell. {i iata ca s-a intamplat…

– Vorbeste-mi despre cea mai buna fotografie pe care ai facut-o sezonul acesta la Saptamana Modei. De ce ai ales-o?

– Imi e greu sa nominalizez o imagine anume ca fiind cea mai buna. Toate imaginile pe care le semnez ma reprezinta. Am insa un cadru care imi place mult: celebra fashion bloggerita Chiara Ferragni aflata in fata a peste 50 de fotografi de street-style. Am fugit o secunda in spatele ei si am facut o imagine care arata exact spiritul de la orice Fashion Week.

– Ce fel de fotografii au priza la public? Este loc de creativitate?

– Un fotograf poa­te fi bun si/sau profesionist. Acestea nu sunt neaparat implicite. Atunci cand lucrezi pentru un client, trebuie sa fii profesionist. Sa livrezi produsul Personal, am mereu loc si pentru creativitate.

– Ce mesaj crezi ca trebuie sa transmita fotografia de moda? Cum faci sa ajunga la folowerii tai?

– O fotografie buna de moda trebuie sa vanda moda. Produsul, brandul, conceptul… Este vorba despre consumerism imbinat cu estetica vizuala. Cred ca cel mai usor ajung la public imaginile care au ambele ingrediente.

text: Evelina Buciu, foto: Vali Barbulescu