Paternitatea și originea brandului GETT’S

Paternitatea si originea brandului GETT'S

Succesul poate fi atins de mulți, dar fără viziune, muncă și constanță, se pierde. Ne place ceea ce facem, suntem împinși de creativitatea care ne zgândăre și nu ne lasă în pace până nu se manifestă.

Și pentru că la 20 ani este momentul să facem lumină asupra unei confuzii majore ce există în piață, în mod fals, trebuie să vorbim și despre paternitatea acestui brand. Scopul acestui articol este să vorbim despre adevăr, origini, istoric, și nu despre lauda de sine. Toate elementele de mai jos nu sunt cunoscute, pentru că nu sunt vizibile, iar dacă noi nu le prezentăm, lumea nu știe că există. Ele nu vin decât să descrie un sistem complex, o gândire de ansamblu care este apanajul managementului, cu scopul de a arăta că persoana care își arogă drepturi și creează confuzie între noi și brandul lor este depășit de așa o complexitate, și deci, în imposibilitatea de a fi creat, sistematizat și dezvoltat GETT’S.

O afacere nu este un singur om, ci o echipă. GETT’S nu a fost, nu este și nu va fi niciodată doar un singur om. Cine gândește așa este într-o mare eroare, care a fost indusă și promovată în mod fals de către o altă persoană concurentă. În GETT’S şi în grupul de firme cu activități conexe există peste 200 de oameni cu specializări diverse și complexe: personal de specialitate pe meserii și departamente diferite, ingineri, IT, recepţie, HR, contabilitate, graficieni, editori pentru cele trei reviste pe care le publicăm, personal de vânzări, marketing, personal pentru importuri-exporturi şi distribuție, pentru software, franciză, logistică, traineri pentru alte saloane din România şi manageri de la middle management până la top management. Activitățile din grupul nostru de firme includ: softuri dezvoltate de noi de la zero, in-house, manuale operaționale de 300 de pagini, standarde certificate, modele de business la un nivel peste media internațională, mărci internaționale și modele protejate de drepturi de autor. Doar la nivel de IT putem vorbi despre un lanț de saloane organizate ca rețea în timp real, cu program de fidelizare prin acumulare de puncte, cu produse financiare, cu platformă online de comunicare cu clienții, cu chat și programări online, cu aplicație de mobil în final testing, toate având la bază un soft profesional de tip E.R.P (cel mai complex) cu peste două milioane de linii de programare, dezvoltat de la zero de noi, de peste 15 ani. Toate aceste departamente au nevoie de o viziune integratoare, holistică (şi menționez asta doar pentru a clarifica, nu pentru că ne-au murit lăudătorii). Această viziune mi-a aparținut și încă îmi aparține, deşi sper ca în viitor să nu mai fiu principalul care se ocupă de dezvoltarea grupului. Firma care a deschis primul salon GETT’S în 1997 mi-a aparținut din 1994, lucru verificabil la Registrul Comerțului.

Indiferent cine, ce idee, muncă sau contribuție a avut punctual, în cei 20 de ani, la nenumăratele crize din România, nu rezista fără viziune. Noi nu doar am rezistat, ci am fost, suntem şi sper că vom fi liderul pe acest segment de medium-high şi high.

Am decis să investesc în domeniu după vizita la Campionatul Mondial de Coafură de la Washington din 1996, unde am realizat diferența dintre o industrie uriașă în SUA și o cooperativă în țară. Având studii de arhitectură, am fost întotdeauna atras de estetic, drept dovadă toată linia de activități conexe. Am dorit să nu intrăm în marea masă, ci să fim diferiți, vestici, internaționali, să ne adresăm unor clienți pentru care vizita la salon nu este o necesitate, ci un mod de viață, care caută luxul și standarde înalte, într-un mediu de 5*****. Astfel, a luat naștere GETT’S Hair Studio.

Găsirea numelui mi-a luat șase luni pentru că mi-am dorit să fie un nume puternic, scurt, care să ridice semne de întrebare referitor la pronunția corectă, (în română sau în engleză – inspirat de afișul filmului Face off), ceea ce a contribuit la crearea unui brand, ca orice controversă.

Personal nu mă interesează să fiu o persoană publică, nu am dorit să ies în față și aici e o altă cauză a confuziei, pentru că cine a avut interesul creării confuziei nu a primit niciodată public un răspuns, și atunci, în lipsa altei versiuni, s-a împământenit confuzia. Pentru că… “perception is reality” și unii vor să creadă o poveste cu care în subconștient se identifică mai mult, chiar dacă nu e adevărată. Cred în intimitate, în decență și în faptul că oamenii sunt definiți de ceea ce fac, nu de ceea ce spun, de ceea ce lasă în urmă, nu de ce-și doresc sau afirmă. Am întâlnit oameni vehemenți care “știu ei mai bine” despre viața și munca mea. Incredibil, este vorba totuși despre viața mea, despre GETT’S – “copilul meu”, despre adevăr, și nu voi permite nimănui să-și aroge drepturi false asupra acestei paternități.

Am contribuit la crearea persoanelor publice, cu muncă şi bani. Mulţi. O mare parte din cele mai notorii nume din industrie, din București, care astăzi ne sunt concurenți, au în CV școala GETT’S.

Sunt unii oameni care de-a lungul timpului, după ce ni s-au despărțit drumurile, au început să arunce cu noroi pentru că… “atunci când vulpea nu ajunge la struguri, spune că sunt acri”. Ni s-a făcut mult rău gratuit. Cei care promovează confuziile între GETT’S și alt brand sunt interesați mai mult de bârfe, de deturnarea clientelei noastre prin asocierea cu liderul industriei de 4 și 5**** și de a-și crește afacerea pe notorietatea brandului GETT’S. Ceea ce nu credem că le va aduce nici fericirea şi nici nu va schimba cu adevărat ceva. Pe noi această confuzie nu ne onorează pentru că vorbim despre branduri care se deosebesc profund prin conținut, nu prin suprafață, nu prin “formă fără fond”, iar munca și succesul nostru să fie atribuite altcuiva este inacceptabil.

Faptele contează, nu vorbele. Aceste mențiuni au un loc în acest istoric doar pentru a avea mesajul adevărat în piață, ca raspuns la campaniile de creare de confuzii. Nu ni le dorim la aniversare, dar nici nu le putem lăsa și ignora. Ba chiar este momentul să facem curat.

Mi-am dorit să am nu doar un salon, ci să am un cuvânt de spus și un market share în această industrie inexistentă atunci în țară, dar care trebuia să se formeze. Îmi doresc ca ceea ce fac să fac foarte bine – ingredient esențial în performanța activităților în care am activat: Oriflame – 98% din vânzările din România, 120.000 distribuitori, performanță cu care concuram cu țările din grupul BRIC; Revista Estetica România și Republica Moldova – una din cele mai bune din întreaga rețea de licențe; software – un ERP de vârf, și la fel putem vorbi şi despre revista GHM pe care o aveți în mână, revista glossy a unui lanț de saloane, care este unică în România și printre puținele în lume.

Revin, succesul poate fi atins de mulţi, dar fără viziune, muncă şi constanță, se pierde. Nouă ne place ce facem, nu suntem împinși atât de ambiție cât de creativitatea care ne zgândăre și nu ne lasă în pace până nu se manifestă.

Text: Lucian Miess

PRIMUL_SALON_GETT'S _Hair_Studio_Bd _UNIRII_BUCURESTI
GETT'S_Hair_Studio_Strada_Londra_43_Bucuresti

GETT'S_Hair_Studio_Salon_JW_Marriott

Prima_franciza_beauty_din_Romania_Iaki_spa_hotel_Mamaia

GETT'S_Hair_Studio_Salon_DOWNTOWN_Radisson_Blu

GETT'S_Hair_Studio_Dacia_Bulevard_Bucuresti

Relocare_DOWNTOWN_Radisson_Blu_hotel_Bucuresti

GETT'S_Hair_Studio_Salon_InCity_Residences_Vitan_DRISTOR

PRIMUL_SALON_GETT'S_COLOR_BAR_Bucuresti_mall

GETT'S_Color_Bar_Salon_Iulius_Mall_Cluj

GETT'S_Color_Bar_Salon_Afi_Cotroceni_Drumul_Taberei_Militari

GETT'S_Color_Bar_Salon_Mega_Mall_Pantelimon

11_new_concept_GETT'S_Color_Bar_Salon_Bucuresti_Mall_Vitan

GETT'S_Color_Bar_Salon_Park_Lake_Dristor_Titan